همشهری آنلاین: دادگاه عالی پاکستان به علت خودداری نخست وزیر این کشور از دستور بازگشایی مجدد پرونده‌های فساد، حکم بی‌حرمتی به دادگاه علیه وی صادر کرده است.

یوسف رضا گیلانی

به گزارش پرس تی وی، قاضی ناصر الملوک روز دوشنبه (۲۶ دی، ۱۶ ژانویه) اخطارنامه بی‌حرمتی به دادگاه برای نخست وزیر به دلیل خودداری وی در تبعیت از دستورهای دادگاه صادر کرده است.

وی افزود، یوسف رضا گیلانی باید شخصا ۲۹ دی (۱۹ ژانویه) به علت امتناع از بازگشایی پرونده‌های فساد علیه رئیس جمهور و هشت هزار نفر دیگر در دادگاه حضور یابد.

این قاضی پاکستانی تصریح کرد، دادگاه عالی برای بحث درباره چگونگی ادامه رسیدگی به پرونده اختلاس آصف علی زرداری، رئیس جمهوری پاکستان تشکیل جلسه داد.

مولوی انور الحق، دادستان کل پاکستان گفت: هیچ گزینه‌ای جز صدور اخطار برای نخست وزیر پاکستان باقی نمانده است تا از او بخواهیم چرا از اجرای دستور دادگاه امتناع کرده است.

دادگاه عالی پاکستان از دولت این کشور خواسته است از مقامات سوئیس بخواهد پرونده‌های قدیمی فساد علیه آصف علی زرداری را بازگشایی کنند.

این در حالی است که دولت و حزب حاکم پاکستان می‌گویند، زرداری تا زمانی که مسئولیت پست ریاست جمهوری را بر عهده دارد از مصونیت در برابر پیگرد قضایی برخوردار است.

پیشتر نیز آصف علی زرداری از دیوان عالی پاکستان خواسته بود در رسیدگی به پرونده یادداشت محرمانه‌ درباره مهار ارتش این کشور، به قانون اساسی احترام بگذارد.

زرداری همچنین به دلیل پرونده مربوط به عواملی که در ارسال نامه به دولت آمریکا نقش داشتند تحت فشار قرار دارد.

گفته می‌شود در آن نامه سفیر پیشین پاکستان در واشنگتن با حمایت وی و در پی کشته شدن اسامه بن لادن، سرکرده القاعده، از دولت آمریکا می‌خواهد برای کاستن از قدرت ارتش پاکستان و جلوگیری از کودتای احتمالی نظامی به دولت اسلام‌آباد کمک کند.

کد خبر 157405
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز